De teambazen van Mercedes en Ferrari, Toto Wolff en Fred Vasseur, hebben gereageerd op de diskwalificatie uit de eindstand van de Grand Prix van Verenigde Staten in Austin, Texas.
Zowel Mercedes als Ferrari zijn na deze Amerikaanse GP gediskwalificeerd om technische overtredingen. Mercedes-coureur Lewis Hamilton en pole-sitter Charles Leclerc van Ferrari werden allebei uitgesloten van de raceresultaten vanwege overmatige slijtage van de vloerplanken van hun auto's. Een overtreding van de technische reglementen, luidt de conclusie van de FIA.
Mercedes legt zich neer bij diskwalificatie
Toto Wolff accepteerde de beslissing van de stewards en erkende dat het slijtageprobleem het gevolg was van uitdagende set-upkeuzes met de W14 van Hamilton, verergerd door het hobbelige circuit in COTA.
Wolff gaf de fout van het team: "Anderen hadden het goed, waar wij het fout hadden en er is geen speelruimte in de regels. We moeten het onder ogen zien, ervan leren en volgend weekend sterker terugkomen."
Andrew Shovlin, technisch directeur bij Mercedes, sloot zich hierbij aan en schreef de onverwachte slijtage toe aan het gebrek aan trainingen en de veeleisende aard van het circuit. Hij beloofde te leren van de ervaring en positieve punten te vinden in algehele prestaties.
Vasseur neemt verantwoordelijkheid over diskwalificatie Leclerc
Ferrari-teambaas Fred Vasseur nam de verantwoordelijkheid voor de diskwalificatie van Leclerc en betuigde hij spijt over de gebrekkige strategie van het team: "We hebben de verkeerde beslissing genomen met Charles en we hebben zijn race in gevaar gebracht met de strategie. We zijn niet blij en we hebben vandaag als team gefaald."
Ondanks de ongelooflijke kwalificatieprestaties en poleposition van Leclerc, ontbrak het bij Ferrari aan racetempo. De ambitieuze één-stopstrategie pakte juist nadelig uit door de overmatige bandenslijtage.
0 reacties